استان‌های چین آمادگی خواهرخواندگی با سمنان را دارند

سفیر چین در ایران از آمادگی شهرها و استان‌های چین برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، زونگ پی وو در سفر خود به استان سمنان روز جمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: با عنایت به وجود قرابت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخی، گردشگری و… میان کشور چین و کشور ایران به‌ویژه استان سمنان، ما آمادگی عقد قرارداد خواهرخواندگی را با سمنان پس از بررسی ظرفیت‌های موجود داریم.

سفیر چین در ایران افزود: استان سمنان، با توجه به نزدیکی‌اش به پایتخت ایران، استانی منحصربه‌فرد است و دلایل کافی برای عقد قراردادهای مختلف با آن وجود دارد.

او عنوان کرد: در نظر داریم تا با هدایت چینی‌ها به استان سمنان زمینه حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران چینی را در این استان بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

زونگ پی وو بیان کرد: ایران و چین از تمدن بیش از ۲۵۰۰ ساله برخوردار هستند که از گذشته تاکنون تعاملات بین این دو کشور متمدن برقرار است.

سفیر چین در ایران ادامه داد: کاروانسراهای صفوی در ایران و سمنان، جاذبه تاریخی گردشگری‌ای است که می‌تواند به‌طور ویژه مورد توجه گردشگران چینی قرار گیرد.

او افزود: کشور ایران در حال حاضر با سراسر جهان از جمله چین در تعامل است و این امر موجب آن شده است که گردشگران از سراسر جهان به ایران سفر کنند.

زونگ پی وو گفت: وجود مناطق آفتابی در استان سمنان و به‌ویژه در شهرستان گرمسار، زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است.

سفیر چین در ایران اظهار کرد: انار گرمسار از جمله محصولات صادراتی ایران از گرمسار به چین است که علاقه‌مندان و طرفداران زیادی را در چین دارد که می‌توانیم در این حوزه نیز با افزایش تعاملات زمینه حضور گردشگران را در باغات انار را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061700985
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha